Tömkörning Mr Snowflake del 1/3

Idag tömkörde jag Frolle på åkern, just för att få lite härligare bilder än dom man får inom ridbanans fyra kanter. Frolle var superfin som vanligt och klarade av att gå i en väldigt samlad galopp, nästan piruettgalopp! Kul att se att han klarar av det även på töm, vi har ju jobbat mycket med slutor på små volter för att förbereda mot galoppiruett. Dock var det ganska jobbigt för honom så han orkade inte göra det så många varv. Sen fick han galoppera på i ett friskare tempo. Traven var superfin, mycket bakbensaktivitet och lugn takt. Och för en gångs skull tycker jag bilderna stämmer bra med känslan och det jag såg! Vad tycker ni? Lämna gärna en kommentar, jag blir så glad! ♥
 
 
 
Håll utkik efter de andra delarna, har massvis av fina bilder att visa er! 
 


Kommentarer
Postat av: Sara Persson

mycket fin häst !

Svar: Tack! Han är superfin :D
Pernilla Hägglund

2013-09-17 @ 18:43:35
URL: http://www.nattstad.se/ssarapersson

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej! Jag heter Pernilla Hägglund, är född 1996 och bor tillsammans med min pojkvän i Stockholm men kommer egentligen från Hudiksvall. Jag är diplomerad hästskötare och jobbar just nu på Stall Reje i Knivsta där jag också har min egna häst, fyraåriga Sir Leon. Här får ni läsa om mig, min häst och min vardag som hästskötare. Välkommen!
|