Lördag

Hejsan! Äntligen har jag lite tid för datorn. Jag har haft fullt upp hela dagen, vilket jag absolut inte har något emot. Jag älskar att hålla igång och få mycket gjort och känna i kroppen på kvällen att man jobbat! 
 
Först och främst var jag ute på en skrittur med Frolleman. Han verkade inte riktigt förstå att vi bara skulle skritta idag och ladda batterierna inför i morgon - han ville gärna trava och visa upp sin allra finaste sida i lite passagetrav. Även om jag blev väldigt sugen på att jobba honom när han var så flashig fick jag hålla mig och lugna honom - men i morgon får han mer än gärna plocka fram det där lilla extra trycket. Skritten kändes bra i alla fall, vägvinnande och mycket energisk! 
 
Sedan red jag Leon på banan och han var också väldigt pigg och framåt. I början när jag skrittade fram honom blev det lite av och på, han tog inte riktigt stöd på bettet och slängde med huvudet. Men efter några travövergångar hittade han ett mycket fint, lätt och jämnt stöd på bettet. Han blev otroligt fin att rida och så känslig för mina hjälper! Han var precis lika fin igår också, och det var ju verkligen roligt att det höll i sig till idag också. Leon kommer bli så en så jäkla bra häst alltså, jag lovar er! Världens finaste ♥
 
Efter det kom Erica över och vi lagade staketet runt ridbanan och harvade den. Det var verkligen på tiden så nu ser den fin ut igen! Sen har jag suttit ute i solen och putsat läder inför i morgon, packat, städat transporten, fixat stallet, duschat Frolle och nu har jag även hunnit plugga en stund. Jag ska snart gå ut och linda Frolles ben och sätta på honom BoT-skydden. Sedan ska jag packa klart det sista!
 
Jag lovar att försöka uppdatera er från tävlingsplatsen i morgon som är Överby Hästsportförening i Sollentuna. Vi kommer rulla hemifrån ungefär klockan 10 och kommer då fram ca 14. Jag har starttid 16:15 och 19:29, håll tummarna! 
 
 
 
 


Kommentarer
Postat av: Malin Ottenbäck

Så härlig bild!

Svar: Visst är den härlig! :D
Pernilla Hägglund

2014-04-27 @ 20:24:07
URL: http://tildaomalin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej! Jag heter Pernilla Hägglund, är född 1996 och bor tillsammans med min pojkvän i Stockholm men kommer egentligen från Hudiksvall. Jag är diplomerad hästskötare och jobbar just nu på Stall Reje i Knivsta där jag också har min egna häst, fyraåriga Sir Leon. Här får ni läsa om mig, min häst och min vardag som hästskötare. Välkommen!
|