Ny vecka

Godmorgon måndag! Ny vecka och för många började skolan idag. Jag har turen att ha två sommarlovsdagar till, sen är det även min tur att gå tillbaka. På onsdag har vi upprop på REAL och genomgång av scheman osv. Jag längtar efter att få träffa alla goa tjejer igen. Vi är som en liten familj min klass, 7 tjejer som delar samma hästintresse. Det är helt underbart! 
 
I morse när jag vaknade kom jag på att shit, jag har ingen häst att rida idag. Leon aktiverades ju igår och han ska bara gå 3 gånger i veckan, Buttler rider Erica nu i ett par dagar och Frolle behandlades med laser igår så han ska bara promeneras idag. Men nu har det ordnat sig - jag ska rida Exet åt mamma! Så jag slipper vara helt nedanför hästryggen. Jag hann få lite ångest, haha. Eva (hon som behandlar Frolle) tyckte att Frolle såg fräsch ut. Han var stum i hela höger sida (vilket har märkts av i ridningen, det tar emot när jag försöker böja honom runt vänster skänkel), hade lite reaktioner i ryggmusklernas fästen på båda sidor men annars bra om jag minns rätt. Jag var inte med när hon behandlade då jag red Buttler medans så jag fick en snabbgenomgång precis innan hon skulle åka hem. Reaktionerna i ryggen kommer av att jag ridit mycket samling nu så det är inget farligt. Jag ska börja massera in arnika på ryggen efter tuffare ridpass och även muskelfästena vid bogbladet. Det tror jag kommer bli bra! 
 
Buttler låg på väldigt igår men var ändå ganska lugn och fin genom programmet. Jag ska rida honom två gånger till innan det är dags att äntra tävlingsbanan med honom på söndag. Det ser jag fram emot! :) 
 
 
Jag och Exet våren 2013. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej! Jag heter Pernilla Hägglund, är född 1996 och bor tillsammans med min pojkvän i Stockholm men kommer egentligen från Hudiksvall. Jag är diplomerad hästskötare och jobbar just nu på Stall Reje i Knivsta där jag också har min egna häst, fyraåriga Sir Leon. Här får ni läsa om mig, min häst och min vardag som hästskötare. Välkommen!
|