Hemma

Åh, äntligen sitter jag i soffan efter en riktig hästtisdag som varje tisdag. Praktikdagarna på ridskolan måste ju vara bland de bästa i veckorna! 

Först av allt tränade jag för Lena med Frolle. Han var så jäkla fin alltså. Det blev bara finslip, så himla nyttigt och nödvändigt. Jag är hemskt nöjd med honom, min fina stjärna! 
Sedan var det hjälmen på resten av eftermiddagen fram till halv fyra. Fyra hästar till blev ridna och mockade åt Lenas häst. Som tur var fick jag mycket hjälp av snälla Jennie med att göra i ordning hästarna och mocka, annars hade jag väll varit kvar än.. Haha! 
Sen hade jag småbarnsgruppen med Carro. Alltså det är så himla roligt att vara med dem, de är så söta allihopa! 
Efter lektionen hade vi som går ridledsrkursen teori. Vi hade "rollspel" och låtsades visa hur man borstar/tränsar/sadlar för "småbarnen". Haha, det var så kul! 

Nu ska jag kolla på någon bra serie med mamma, dricka te och äta fil med flingor. God natt bloggen! 





Kommentarer
Postat av: Malin Ottenbäck

Skulle inte du kunna skriva ett inlägg om din och Frolles utveckling? Alltså när du köpte honom och när det började gå bra osv. Det skulle vara jättekul att läsa om!

Det skulle även vara kul att läsa om vilka hästar du har haft innan, om du har det :)

Svar: Det kan jag absolut göra. Vad kul att du kommer med förslag! :)
Pernilla Hägglund

2014-01-22 @ 17:39:48
URL: http://tildaomalin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej! Jag heter Pernilla Hägglund, är född 1996 och bor tillsammans med min pojkvän i Stockholm men kommer egentligen från Hudiksvall. Jag är diplomerad hästskötare och jobbar just nu på Stall Reje i Knivsta där jag också har min egna häst, fyraåriga Sir Leon. Här får ni läsa om mig, min häst och min vardag som hästskötare. Välkommen!
|