Just nu

Hej! Jag sitter i skrivande stund och slänger i mig lite mellanmål, eller lunch kanske jag ska kalla det. Jag har precis blivit klar i stallet! Direkt efter jag ätit frukost i morse kom Erica och vi gjorde i ordning Exet och Frolle för att rida ut tillsammans. Det var verkligen längesen! Skönt för Frolle och Exet att komma ut tillsammans och bra träning för Leon att vara ensam. Det blev en väldigt lugn uteritt, vi hade så mycket att prata om så det blev helt enkelt mest skritt! Men i den här värmen gör inte det något :) Leon hade skött sig bra hemma också. 

Haha, jag måste bara berätta hur sjukt glad man blir för småsaker när man hanterar unghästar. Liksom idag när jag tänkte ta på Leon en sån flughuva som Exet och Frolle har (utan knäppen, så man måste dra den över huvudet). Han är så himla rädd om sina öron och huvudet så jag var tveksam om jag skulle få sätta på honom den. Men, det gick utan problem! Först lät jag honom nosa på den, sedan drog jag med den över ansiktet på honom och sedan trädde jag på den helt. Jag blev jätteglad och berömde honom massor, haha! För en så liten sak som annars är självklar... Man behöver helt enkelt inte ha särskilt höga mål när det gäller Leon, eller unghästar över huvudtaget ;) 

Nu ska jag käka upp och sedan ska jag sticka ut och jobba en stund. Vi hörs mer senare! 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej! Jag heter Pernilla Hägglund, är född 1996 och bor tillsammans med min pojkvän i Stockholm men kommer egentligen från Hudiksvall. Jag är diplomerad hästskötare och jobbar just nu på Stall Reje i Knivsta där jag också har min egna häst, fyraåriga Sir Leon. Här får ni läsa om mig, min häst och min vardag som hästskötare. Välkommen!
|