Måndag

Hej! Jag kom precis ut från duschen efter att ha hållit igång hela dagen. Finns inget skönare än en varm dusch efter lång dag! Jag har jobbat som vanligt men gjorde ett uppehåll på förmiddagen för att vara med när hovslagaren var här. Skorna var verkligen slitna så jag är verkligen glad över att jag har valt att ha sex veckor mellan skoningarna istället för de vanliga åtta. Leon hade dessutom dragit av sig en sko alldeles lagom tills idag. Exet får prova gå barfota nu när han ändå bara står på box/i sjukhage. 
 
Först ut idag var Leon. Vi red på ridbanan idag igen för att stämma av lördagens pass och inför imorgon då jag tänkte att vi skulle rida ut. Han skötte sig jättebra! Jag har redan nu vässat min ridning lite och börja tänja lite lite på gränserna. Det är detaljer vi snackar om nu så det är knappt synbart. Jag ber t.ex. bara om lite mer böjning och eftergift, lite mer energi i galoppen och lite lägre form. I våras vågade jag inte riktigt tänja på gränserna men jag känner att jag nu litar mer på honom och även mig själv och min ridning, att jag kan och att han behöver kunna. Allt eftersom kändes han finare och finare, mjukare och mjukare. Han försöker hela tiden göra rätt och det glädjer mig verkligen att se hur han tänker "Hm, hur menar hon nu? Är det såhär jag ska göra, eller är det såhär?". Gör om gör rätt. :) 
 
Frolle sedan och han skrittades endast idag. Han brukar vara lite känslig i sina hovar direkt efter skoning så då brukar han få ta det lugnt just den dagen. Han kändes fräsch i alla fall och imorgon lutar det mot en uteritt. Veckans schema kommer upp om en stund! 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej! Jag heter Pernilla Hägglund, är född 1996 och bor tillsammans med min pojkvän i Stockholm men kommer egentligen från Hudiksvall. Jag är diplomerad hästskötare och jobbar just nu på Stall Reje i Knivsta där jag också har min egna häst, fyraåriga Sir Leon. Här får ni läsa om mig, min häst och min vardag som hästskötare. Välkommen!
|