Influensa x2

Hej på er! Nu var det längesen. Ledsen för det! Men ni förstår nog när ni får veta varför... 
 
Som ni vet var ju min tisdag jättebra, och den fortsatte i samma spår under kvällens lektion. Frolle var jättefin och duktig! Men när halva lektionen gått började jag må illa, men jag tänkte inte så mycket på det. Jag hade haft väldigt ont i huvudet på eftermiddagen så jag trodde det var för det. När jag kom hem mådde jag ännu mer illa och direkt när jag var klar i stallet gick jag in och la mig. Jag hann inte somna förrän jag var tvungen att springa och dyka ner med huvudet i toaletten... Sedan fortsatte det hela natten och jag kräktes ungefär 15 gånger på mindre än tolv timmar. Så äckligt! Min kropp blev helt utmattad efter det så jag sov hela onsdagen och även natten till torsdagen. Hela torsdagen låg jag bara i soffan, försökte äta lite men kunde knappt resa mig för det sved så mycket i magen. Igår var jag mycket piggare och jag tog mig ut till stallet och skrittade Frolle. Sedan vilade jag några timmar innan jag gick ut och gjorde stallsysslorna. Idag känner jag mig nästan helt frisk! Kroppen är lite trött fortfarande och magen känns liksom lite konstig, men tillräckligt bra för att köra på i mitt vanliga tempo. Nu tror jag ni förstår varför jag inte uppdaterat! 
 
Alltså, förra veckan var jag rejält förkyld så att jag inte kunde göra annat än att ligga inne och vila och denna vecka magsjuk. Undrar vad som kommer härnäst... Usch, nej, nu får det vara slut på sjuka! Jag blir så himla omotiverad och får ånget när jag är så sjuk att jag inte kan göra något. Jag vill ju vara i stallet, fixa och rida. 
 
Det här blev ju inte den optimala uppladdningen inför tävling för Frolle. Två vilodagar är ju ett big no no i vanliga fall, men jag ska försöka göra det bästa av saken. Han skrittades ju i alla fall igår och idag ska jag rida honom på ridbanan för att känna hur han känns. Om han känns fräsch och fin idag kommer vi åka imorgon, men annars stryker jag oss. Jag har ju varit jättetaggad på att starta säsongen så det skulle vara jättetråkigt om vi skulle behöva stryka oss, så vi får hoppas att Frolle har kunnat behålla sitt fina och mjuka från lektionen! 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej! Jag heter Pernilla Hägglund, är född 1996 och bor tillsammans med min pojkvän i Stockholm men kommer egentligen från Hudiksvall. Jag är diplomerad hästskötare och jobbar just nu på Stall Reje i Knivsta där jag också har min egna häst, fyraåriga Sir Leon. Här får ni läsa om mig, min häst och min vardag som hästskötare. Välkommen!
|