Söndag

 
Jag och Fredrik har precis ätit middag och nu sitter jag med en kopp te och är klar med allt för idag. Skönt! På vägen hem från stallet stannade jag till i elljusspåret i Knivsta och sprang några varv. Dom har ett utegym också som är väldigt roligt, men idag sprang jag lite längre istället! Det är ju verkligen härligt att hålla igång kroppen på andra sätt än bara i ridningen tycker jag, och dessutom blir man en ännu bättre ryttare av att stärka sin kropp genom andra träningsformer också. Tycker inte ni också det? I så fall kan ni hålla utkik efter kommande #stallrejeevent, vilket jag vet kommer bli väldigt roligt, inspirerande och nyttigt! 
 
Dagen har gått i ett idag. Stallfix som vanligt och sedan har jag skurat hästarnas vattenbaljor i hagarna och fyllt på nytt fräscht vatten, skrittat fram Lindy åt Helena, longerat Hirten, joggat Humlan och ridit lektion med Leon för Helena samt annat småfix. Jag är inte helt nöjd med passet på Leon idag, men å andra sidan så var det en väldigt nyttig lektion för min del. Ett pass till att bli en ännu bättre ryttare, får man tänka! Leon har skämt bort mig med att ha varit så lugn och stadig varje ridpass nu den senaste månaden, så idag när "bägaren rann över" i Leon lilla huvud glömde jag bort att det här faktiskt hände varenda ridpass för inte allt så längesen. Det blir lätt så, att man vänjer sig och börjar ta för givet istället för att ta varje dag som en ny dag. Jaja, nya tag nästa ridpass på min fina Lellis! 
 
Ridning är verkligen en konst som minsann är en riktigt utmaning att bemästra. Och man blir aaaaldrig fullärd! Håller ni med? :)
 
 
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej! Jag heter Pernilla Hägglund, är född 1996 och bor tillsammans med min pojkvän i Stockholm men kommer egentligen från Hudiksvall. Jag är diplomerad hästskötare och jobbar just nu på Stall Reje i Knivsta där jag också har min egna häst, fyraåriga Sir Leon. Här får ni läsa om mig, min häst och min vardag som hästskötare. Välkommen!
|