4 fina

Idag var alla hästarna så himla fina! Först ut var Leon. Han var otroligt lugn idag, han såg nästan lite trött ut i morse när jag fodrade dom. Uteritt stod i alla fall på schemat och tanken var att vi bara skulle skritta, men när han skrittade så harmoniskt och avslappnat på lång tygel kände jag att jag var tvungen att utnyttja lugnet till att försöka hitta ett skönt läge i traven. Och jag behövde inte leta särskilt länge för direkt när vi kom upp i trav sökte han stöd där framme med distinkt takt. Så jag behövde "bara" försöka behålla den känslan några varv på travbanan vilket gick väldigt bra. Han kändes riktigt fin! När jag saktade av till skritt kunde han skritta avspänt direkt, utan att börja takta. Himla skönt att han börjar "stabilisera" sig nu och liksom vågar landa i nuet! 
 
Nästa ut på travbanan var Lindy. Den var helt ok i underlaget, men dock inte tillräckligt för någon galopp. Vädret har ju varit lite knasigt dom senaste dagarna så det har sin förklaring! Hon fick jobba med skritt- och travövergånger samt öppnor med olika böjning och ställning. Det blev hon väldigt "smörig" av, så vi avslutade med en himla mysig känsla! 
 
Hirten var också duktig. Även hon red jag på travbanan med fokus på övergångar och öppnor. Av det fick jag fram hennes nos och en längre hals där jag kände suget från bakbenen in i handen! 
 
Sist (men inte minst) ut var Humlan. Han longerade jag i ridhuset! I början var han på riktigt bushumör men efter ett tag fick jag honom att fokusera, och det genom övergångar och extremt överlugna galoppfattningar. Så innan jag avslutade var han riktigt fin med energin använd på rätt sätt! 
 
Såååå.. Summeringen är att idag var en toppendag! Alla hästarna så fina och återigen så är jag SÅ glad över att få rida så pass mycket som jag får. Det är verkligen guld värt! 
 
 
En insta-bild från idag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej! Jag heter Pernilla Hägglund, är född 1996 och bor tillsammans med min pojkvän i Stockholm men kommer egentligen från Hudiksvall. Jag är diplomerad hästskötare och jobbar just nu på Stall Reje i Knivsta där jag också har min egna häst, fyraåriga Sir Leon. Här får ni läsa om mig, min häst och min vardag som hästskötare. Välkommen!
|