Onsdag

Halloj på er! Onsdag idag och jag kom nästan nyss innanför dörren. Det blev en lång dag i stallet idag, men det var mysigt att umgås med hästarna även under kvällen! Det är ju något alldeles speciellt att jobba på i stallet när hästarna tuggar på sitt hö och är nyfikna på vad jag gör. Äkta kvalitetstid! 
 
Hur som helst så har dagen rullat på. Jag och Helena har infört lite "nya" rutiner vilket innebär att det på förmiddagen är full fart med både stallskötsel och att göra i ordning hästar som Helena ska rida. Och som det ser ut nu så rider jag dom hästar jag ska rida på eftermiddagen. Det tycker jag har funkat väldigt bra hittills! 
 
Idag var det uterittsdag för allihopa. Helena red ut Lindy och Humlan på morgonen och sedan red vi ut tillsammans på Carigo och Leon, och efter lunch var det Hirtens tur att skritta ut i skogen tillsammans med mig. Allihopa har skött sig strålande bra och det har varit en fantastisk uterittsdag med otroligt härligt väder! Dessutom är det Helenas födelsedag idag så vi har såklart även firat henne lite - Kjell åkte och köpte thaimat åt oss tre till lunch dagen till ära! 
 
Hur har eran onsdag varit? :) 
 
Helena och sina fuxar!


Kommentarer
Postat av: Jennifer

Åh vad jag saknar att jobba i stall när jag läser din blogg! Du verkar ha hittat ett riktigt toppenställe :D

Svar: Vad roligt! Jag stormtrivs. Det är mitt drömjobb!
Pernilla Hägglund

2016-02-25 @ 17:40:15
URL: http://www.jenniferdahl.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej! Jag heter Pernilla Hägglund, är född 1996 och bor tillsammans med min pojkvän i Stockholm men kommer egentligen från Hudiksvall. Jag är diplomerad hästskötare och jobbar just nu på Stall Reje i Knivsta där jag också har min egna häst, fyraåriga Sir Leon. Här får ni läsa om mig, min häst och min vardag som hästskötare. Välkommen!
|