20- och igångsättning

Fy tusan vad kallt det varit idag! 22 minusgrader visade min bil när jag rullade in på stallplanen och under dagen har det legat ungefär där. För att inte riskera att vattnet i stallet skulle frysa fick hästarna vara inne idag med undantag för då dom gick i skrittmaskinen och blev ridna. Dom verkade nöjda med att vara inomhus och om inte annat får man se det som en bra träning inför kommande tävlingsmeetings! 
 
Jag och Helena trotsade kylan och red alla hästarna idag! Det var ju fantastiskt fint väder i övrigt, så det var riktigt härligt att vara ute i skogen på Lindy även om det blev lite kallt om kinderna. Jag skrittade ut på henne idag och Helena red ut på Hirten och Humlan. Sedan satt jag även upp på Leon idag efter två veckors vintervila! Han tyckte nog att det var på tiden att få bli riden igen. Öronen spetsade, tusen frustningar och ett bra sug in i handen bjöd han på idag! Jag travade några varv inne i ridhuset, men annars skrittade jag bara och fokuserade på att ha honom i ramen där. Det gick väldigt bra, han kändes lugn men samtidigt på hugget - på ett bra sätt där det kändes som att han hela tiden frågade om nya uppgifter. Kul!! 
 
Imorgon hoppas jag på lite varmare temperatur! 10- är lagom tycker jag. :) 
 
 
 
Jag och Lindy på väg från stallet ut i skogen!
Helena och Hirtenlife innan dom styrde mot travbanan för jogg!
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej! Jag heter Pernilla Hägglund, är född 1996 och bor tillsammans med min pojkvän i Stockholm men kommer egentligen från Hudiksvall. Jag är diplomerad hästskötare och jobbar just nu på Stall Reje i Knivsta där jag också har min egna häst, fyraåriga Sir Leon. Här får ni läsa om mig, min häst och min vardag som hästskötare. Välkommen!
|