Brrr

I morse var det såååå kallt! I stallet var det 21 minusgrader men Helena sa att det hade stått hela 26,5(!!!!!)- på hennes bil vid åkrarna alldeles nedanför vägen till stallet. Helt sjukt kallt! På grund av kylan fick våra hästar stå inne på förmiddagen, men efter lunch hade temperaturen sjunkit till 15- så då kunde vi släppa ut dom i någon timma.
 
I och med att hästarna var inne tog allt stallfix längre tid än vanligt eftersom att jag då måste flytta omkring på hästarna och inte kan lägga fram allt som annars. Men det gick ju bra det med och jag tycker faktiskt att det är väldigt mysigt att vara i stallet när hästarna också är där och gör mig sällskap. Då har man någon att prata med och så hör man dom tugga på deras hö i bakgrunden när man jobbar - superhärligt tycker jag! 
 
Helena joggade "Reje-hästarna" och efter lunch red jag lektion på Leon. Men jag tänkte skriva mer om den senare, för det är några övningar jag skulle vilja dela med mig av som vi jobbade med idag! Otroligt nyttig lektion tycker jag där vi fann flera nya verktyg. Kul! 
 
Två från idag! Överst är jag och Leon klädd i vår allra snyggaste outift (hehe) och underst är en bild på Lindy Hop när jag skrittade fram henne åt Helena. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej! Jag heter Pernilla Hägglund, är född 1996 och bor tillsammans med min pojkvän i Stockholm men kommer egentligen från Hudiksvall. Jag är diplomerad hästskötare och jobbar just nu på Stall Reje i Knivsta där jag också har min egna häst, fyraåriga Sir Leon. Här får ni läsa om mig, min häst och min vardag som hästskötare. Välkommen!
|