Debut på utebanan!

Alltså vilken UNDERBAR dag det varit idag! Vår utebana har tinat fram helt och hållet så idag fick alla hästarna göra debut i denna vackra idyll. Så härligt! 
 
Jag red Leon med Helenas hjälp från marken idag och det gick fantastiskt bra! Det känns som att han börjar befästa sin "nya" grundtrav allt mer och att vi liksom kommit över ett stort trappsteg i utvecklingen. Han är inte alls lika tafflig, diffus och ojämn längre utan nu är traven från start mer bestämd, framåt, vägvinnande och med mera påskjut! Så dom dagar han är så pass in i handen och fin i traven från början kan vi försöka pusha gränserna ännu längre fram, vilket är sååå roligt. Idag jobbade vi med att förändra steglängden i traven och behålla balans, takt och tempo för att få ett härligt flyt. I galoppen arbetade vi med att få lugnare men aktiva språng där vi båda var följsamma. Vi provade även att rida tre serpentinbågar i galopp vilket kändes väldigt naturligt! Han har verkligen lätt för sig. 
 
Det här var verkligen ett fantastisk roligt ridpass! Höstens och vinterns träning börjar ge resultat och jag vågar knappt tänka på hur fin min lilla Leon kommer bli. Ååå, det är så roligt att rida!! 
 
 
Lämna gärna en kommentar om filmen! Då blir jag glad. ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej! Jag heter Pernilla Hägglund, är född 1996 och bor tillsammans med min pojkvän i Stockholm men kommer egentligen från Hudiksvall. Jag är diplomerad hästskötare och jobbar just nu på Stall Reje i Knivsta där jag också har min egna häst, fyraåriga Sir Leon. Här får ni läsa om mig, min häst och min vardag som hästskötare. Välkommen!
|