Helgens tävling

I söndags åkte jag, Helena och Lindy till Södertälje Ridklubb. Dom skulle vara med i sin andra MSVB:4 för i år! Först vill jag bara säga att Södertälje verkligen var en kanonanläggning med hög standard. Fin tävlingsbana, bra utbud i cafeterian och allting låg väldigt centrerat. Det enda negativa var att man inte hörde något till framridningsbanan, och att dom kanske hade aningens högt ljud på tävlingsbanan. Väldigt bra tävlingsplats tyckte jag! 
 
Morgonen blev väldigt tidig. Min klocka ringde 03:45 och vi åkte från stallet 05:45. Trots det tycker jag nog ändå mer om att tidiga startttider just för att man då också kommer hem tidigt och har lite av dagen kvar för att jobba vidare på hemmaplan. Helena och Lindy var väldigt fina men tyvärr fanns där lite spändhet, men procenten räckte ändå till ett andra (och sista) kval till MSVA. Dock har Helena ingen hets att gå upp i klasserna, utan stannar hellre lite längre just för att det är viktigt att känna sig riktigt trygg och mogen på sin nivå innan man går vidare en svårighetsgrad. 
 
När programmet var klart kom tjejen som öppnade och stängde porten till tävlingsbanan fram och sa att Lindy och Helena var hennes favortekipage och att dom var såå fina. Superkul att höra! 
 
Lindy var otroligt cool annars i tävlingssammanhanget. Hon är verkligen enkel och härlig att åka bort med! Våran genomsnälla Lindy Hop. ♥
 
 
Fina tjejen när jag promenerade fram henne innan start. Hon hade en så härlig färg i morgonsolen och knopparna skiner så fint!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej! Jag heter Pernilla Hägglund, är född 1996 och bor tillsammans med min pojkvän i Stockholm men kommer egentligen från Hudiksvall. Jag är diplomerad hästskötare och jobbar just nu på Stall Reje i Knivsta där jag också har min egna häst, fyraåriga Sir Leon. Här får ni läsa om mig, min häst och min vardag som hästskötare. Välkommen!
|