Mot Hudik

Heeeej! Jag sitter i bilen nu med Fredrik bakom ratten. Vi åkte nyss från stallet och är på väg upp till Hudik. Vi kommer komma fram sent men det är det värt efter en eftermiddag på Lövsta Stuteri. 

Helena hade två träningstider för Lars Andersson genom Tantkalaset och då red hon Hirten och Leon! Jag tycker det är SÅ roligt att hon vill rida Leon även på sina träningar ibland när det inte passar in för dom andra hästarna. Det är superbra träning för Leon och så är det såklart superkul att visa upp honom för tränarna. Det gick jättebra i alla fall! Lars bekräftade att vi var på rätt väg och tränade Helena utifrån en unghästdomares ögon, vilket innebär att det är 100% fokus på hästens gångarter och rörelser och inte så mycket på ryttaren och vägar. Han gillade galoppen extra mycket men trodde att det fanns desto mer att hämta även i traven! 

Hirten var sååå fin! Jag har aldrig sett henne så lugn, distinkt och elektrisk på samma gång. Hon var verkligen MED Helena hela tiden och såg riktigt påverkbar ut. Så det var helt enkelt två jättebra pass idag! På instagram finns det en kort film på Leon. Jag ska försöka klippa ihop så det kommer upp här sen också! Håll utkik. 






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej! Jag heter Pernilla Hägglund, är född 1996 och bor tillsammans med min pojkvän i Stockholm men kommer egentligen från Hudiksvall. Jag är diplomerad hästskötare och jobbar just nu på Stall Reje i Knivsta där jag också har min egna häst, fyraåriga Sir Leon. Här får ni läsa om mig, min häst och min vardag som hästskötare. Välkommen!
|