Provar igen..

Bloggandet har tyvärr inte varit min starkaste sida än så länge det här året.. Mamma undrade varför jag aldrig skrev längre och sedan lyssnade jag på ett avsnitt av Ridsportpodden som Linn Olsson gästade, så då blev jag lite inspirerad och sporrad till att fortsätta. Ibland har jag faktiskt funderat på att stänga ner min blogg, men sedan kommer jag på att det är ett bra sätt för mina vänner och min familj att "ha koll" på vad jag gör och så är det förstås ett otroligt bra verktyg för mig att kunna titta tillbaka på bilder, filmer och inlägg för att se utvecklingen. Dessutom tycker jag att det är väldigt bra träning för mig att skriva om mina ridpass för att öva på att sätta ord på vad det är jag gör, hur det känns och analysera över varför och så vidare. Så jag provar igen helt enkelt! 
 
Just nu håller jag på att förebereda middagen som jag och Fredrik ska laga till lite senare när han kommer hem från sitt jobb. Vi ska göra ugnsstekt fläskytterfilé med ugnsstekta potatishalvor, halloumi, en somrig sallad och kantarellsås av kantareller som vi plockade själva i höstas. Muuuums! På en, för mig, ledig söndag får man allt lyxa till det lite. Det hade varit ännu bättre om vi hade kunnat sitta utomhus, men vi har ju ingen uteplats eller balkong så vi får köra med öppna fönster för att få in lite mer sommarkänsla helt enkelt! 
 
Jag har spenderat största delen av dagen med att ligga på stranden. Jag åkte dit vid 11 och då var det inte en kotte där, förutom jag. Men sedan droppade det in fler och fler, och några badade till och med! Hur underbart att man kan vara på stranden en hel dag och sola såhär tidigt i maj?! Jag älskar det!! 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej! Jag heter Pernilla Hägglund, är född 1996 och bor tillsammans med min pojkvän i Stockholm men kommer egentligen från Hudiksvall. Jag är diplomerad hästskötare och jobbar just nu på Stall Reje i Knivsta där jag också har min egna häst, fyraåriga Sir Leon. Här får ni läsa om mig, min häst och min vardag som hästskötare. Välkommen!
|