2012-12-17

Segaste måndagen på länge. Hade så gärna velat krypa ner under täcket igen i morse, men nej. Gick för första gången till skolan utan något smink, haha. Så trött var jag! Kände att det var en "gnugga-sig-i-ögonen-dag" idag. Vi hade tema brandsäkerhet idag eftersom det ingår i naturbrukskursen. På morgonen gjorde vi ett besök på brandstationen där vi fick ta del av lite historia och sedan även prova på att släcka en eld med vattensläckare. På skolan igen fick vi uppgifter att svara på genom att gå omkring i skolan och leta efter brandrisker och brandsläckare osv. På eftermiddagen sattes vi in i grupper och skulle göra en gård där vi skulle sätta ut brandvarnare/brandsläckare/brandfiltar osv. och göra en utrymningsplan för. Min grupp blev klar med det vid 13 så vi fick sluta då. Satt på skolan en stund och tittade på Vampire Diaries innan mitt tåg gick. 
 
Ändå ganska chill dag, men jag är fortfarande sjukt trött och har ingen lust att rida idag. Olikt mig att hoppa ridningen för att jag inte orkar. Men ibland måste man, eller i alla fall jag, få ha sådana dagar när man inte "orkar" och istället kanske stannar en stund extra i stallet vid insläppet och myser och skämmer bort gograbbarna med masa morötter, äpplen och bröd. Så den här kvällen ska jag spendera med mamma som fick ledigt från ladugården ikväll, en av mina systrar och bullbak. Senare ikväll tänkte jag att jag skulle bädda ner mig i sängen och slå på en film, efter lite gonattpussar på mina älsklingar. Dagens 3 mysfaktorer! :) 
 
 
Bara jag som älskar bilderna som togs igår på mig, Frolle och Exet? :D 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej! Jag heter Pernilla Hägglund, är född 1996 och bor tillsammans med min pojkvän i Stockholm men kommer egentligen från Hudiksvall. Jag är diplomerad hästskötare och jobbar just nu på Stall Reje i Knivsta där jag också har min egna häst, fyraåriga Sir Leon. Här får ni läsa om mig, min häst och min vardag som hästskötare. Välkommen!
|