23 DECEMBER // DAGEN FÖRE JULAFTON

Åh, nu börjar verkligen julkänslan krypa fram! Lukten av julköttbullar, julgodis, värmeljus och gran har spridit sig i vårt hus nu. Igår var vi på julkonsert med en massa fina julsånger och ikväll ska jag och Erica åka vagn efter Buttler till Tjännavallen där det är "tomtekväll". Vi kommer ha bjällror i selen och massor av gosiga filtar i vagnen, dricka glögg, äta julgodis och ha det riktigt mysigt! Vi kör häst dit då det är barn som kommer och dom uppskattar verkligen att få klappa hästarna. Det ska blir så kul :D 
När jag kommer hem ska jag och familjen klä granen och lägga klapparna under. Sedan tänkte jag slå mig ner i soffan för att titta på en bra film. Fast först ska hästarna komma in till krubbor fulla va morötter. Julmys även för dom! :) 
 
Jag älskar verkligen julen och allt som hör till. Det bästa på hela året! 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej! Jag heter Pernilla Hägglund, är född 1996 och bor tillsammans med min pojkvän i Stockholm men kommer egentligen från Hudiksvall. Jag är diplomerad hästskötare och jobbar just nu på Stall Reje i Knivsta där jag också har min egna häst, fyraåriga Sir Leon. Här får ni läsa om mig, min häst och min vardag som hästskötare. Välkommen!
|