2012-11-13

Tjenare bloggisar! Jag har precis lagt mig till rätta i sängen och ska strax inta sovläge. Men jag kommer inte sova gott om jag inte uppdaterar er först! Drar igenom dagen lite snabbt bara.

Riddag på REAL idag = en stor väska och sjukt irriterad och trött Pernilla. Kändes alltså inte bra i morse, men det vände när jag träffade girlsen vid bussen som alltid får mig på bra humör!
På teorin lyssnade/antecknade vi på "Mollys Ridteori" som idag handlade om ryttarens hjälper - vikt, skänkel, tygel och förstärkningshjälper (som röst, spö och sporre). Jag tycker det är jätteroligt och lärorikt med teorin för jag brukar oftast inte tänka på vad jag gör när jag rider, utan det bara blir liksom. Som en automatisk reflex, om ni förstår? Därför känner jag att jag får ut mycket av teorin. Jag kommer till exempel bli mycket bättre på att reflektera över min ridning efter passen och kunna ha "lektioner" för andra när jag vet exakt hur jag brukar göra. Svårförklarat, men jag hoppas ni fattar! :)
Red Nutte på eftermiddagen som jag red förr gången också. Kändes bättre idag. Han är ganska svår att lossa på, men fick till det ganska snabbt idag.

Jag och Frolle red på lektion idag för Lena E. Innan träningen sa jag till mig själv att jag skulle vara noga, krävande och positiv. Jag bestämde mig för att inte nöja mig med halvgjorda övningar, utan att allt skulle utföras korrekt. Jag var 110% fokuserad genom hela passet, res kanonbra slutor i skritt, trav och galopp. Frolle var så himla fin, helt underbar att rida var han! Det kändes så bra att jag inte ville sluta... Tur att Erica var med och dokumenterade på film, ska visa er så fort som möjligt! :D

Mr Snowflake ❤



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej! Jag heter Pernilla Hägglund, är född 1996 och bor tillsammans med min pojkvän i Stockholm men kommer egentligen från Hudiksvall. Jag är diplomerad hästskötare och jobbar just nu på Stall Reje i Knivsta där jag också har min egna häst, fyraåriga Sir Leon. Här får ni läsa om mig, min häst och min vardag som hästskötare. Välkommen!
|