HEJ

Hej på er! :) Kikar bara in en snabbis, mitt schema är fullspäckat och nästa thing är att käka något lite snabbt och sova. 
 
Jag och Frolle tränade igår, det gick helt okej. Vi har en liten tuff period nu. Det var den där urgrymma träningen där båda vi var klockrena, men sen dess har det känts som att det slutade funka lite granna. Som att bensin har varit påväg att ta slut. Jag antar att det bara är tillfälligt, och hoppas det också.
Lena tyckte det såg bra ut i alla fall, och han kändes ändå jättefin i galoppen så helt missnöjd ska jag väll ändå inte vara. 
Hoppas vi får en tid med tandläkaren snart och hoppas att snön lägger sig så jag kan trimma igenom honom ordentligt! Har inte kunnat rida "på riktigt" på väldigt länge nu, så våran lilla period kan ju bero på detta. I och för sig kan det vara bra för honom att mest skritta ett tag efter tävlingssäsongen men nu börjar det faktiskt klia i fingrarna på mig... ;) 
 
Skolan idag var ganska rolig! Fick tillbaka mitt arbete om Barack Obama på engelskan med lite kommentarer, jag är riktigt nöjd faktiskt. Dock har jag ändrat lite nu och skickat tillbaka den för ännu en "rättning". Vi började även med ett nytt tema, Musik-tema. Vi ska jobba om en artist/grupp som vi brukar lyssna på som vi ska presentera, rabbla upp lite roliga fakta om osv. Vi ska även välja en låt som vi har fastnat lite extra mycket för och berätta om varför vi valde just den. Jag valde Kelly Clarkson som artist och kommer nog välja låten "What doesn't kill you makes you stronger". Hennes låtar är riktigt grymma och älskar verkligen den låten, det är den som jag lyssnar på innan prov, tävling, träning, i deppiga perioder och glada perioder. Den är alltid med mig! 
 
Sedan hade vi även matte, jag började på promille och ppm. På projektet började vi med nytt arbete, en tävling om vem som skapar den miljövänligast gården. Vi kommer presentera våra gårdar för en jury bestående av personer inom branchen (naturbruk) som också ska utse vinnaren. Det ska bli superkul! 
 
Tog ut Frolle på en sväng på 50 minuter. Vi skrittade mest men la in några övergångar mellan trav och skritt också. Det har ju varit minusgrader idag och snöat lite så det är hårt i backen och lite halt, därför tog vi det lugnt. Jag har alldeles precis kommit in och nu har jag skrivit alldeles för mycket, haha... 
 
Vad tyckte ni om bilderna som publicerades igår förresten? :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej! Jag heter Pernilla Hägglund, är född 1996 och bor tillsammans med min pojkvän i Stockholm men kommer egentligen från Hudiksvall. Jag är diplomerad hästskötare och jobbar just nu på Stall Reje i Knivsta där jag också har min egna häst, fyraåriga Sir Leon. Här får ni läsa om mig, min häst och min vardag som hästskötare. Välkommen!
|