HEJ

Äntligen lite datortid! Jag har varit igång hela dagen. 
 
Efter frukosten sprang jag ut till stallet, gjorde i ordning allt vanligt stallfix. Sedan tog jag in hästarna. Longerade båda två på banan, och sedan släppte jag dom lös (vilket inte var så populärt haha ;)).
Frolle var väldigt avslappnad och behövde inte ens ha någon snodd på, han gick i lång och låg form av sig själv. Han lyssnade kanon på mina rösthjälper och kroppspråk. Vi gjorde i alla gångarter och han var superfin! Jätteroligt att se :D Sedan skulle jag prova att tömköra honom runt fyrkanten, men det gick inget vidare. Han gillade inte ha mig bakom/snett bakom sig, så vi fick avbryta ganska snabbt men när han ändå gick någorlunda bra. Vi avslutade med lite lydnadsövningar och lite trixträning innan jag släppte honom lös. Han är så himla osäker på sig själv och vågar inte dra iväg, bralla på och göra som han vill om inte jag står vid hans sida. Så han följer ju bara efter mig, gullplutten. Man kan ju absolut inte skälla på honom när han söker trygghet hos mig, det är ju bara bra efter jag är hans trogna ledare. 
Exet var väldigt seg idag, och kände inte alls för att ge efter av sig själv. Så honom fick jag spänna på snodden, men på det absolut lösta eftersom hästen bara ska känna att det är något där, vilket han gjorde bra. Körde inte så hårt med honom eftersom han vilat. Han lyssnade också bra på mina hjälper, men nästan lite för bra haha. När vi släppte honom lös trodde vi verkligen det skulle bli fart, men till vår förvåning blev det inte mer än lite trav och någon bockning. Exet som brukar kunna knäppa till ordentligt?! Haha, inte så lyckad "busdag" helt enkelt! 
 
Jag har även suttit upp på Ericas häst Buttler en liten stund för att känna på hennes dressyrsadel som hon har på prov. Den kändes jätteskön och låg kanon på honom, så nu ska hon köpa en sådan! Skönt, för nu kommer jag kunna ha stövlar istället för skor när jag rider honom ;) 
Efter det åkte jag och Erica till Iggesund en snabbis och köpte chips och dipp. Jag ska höja mysfaktorn till toppen senare ikväll med mamma och pappa! 
 
 
Sist jag longerade Frollisen. Erica var även med och fotade idag, så det kommer garanterat komma upp både filmer och bilder så småningom! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej! Jag heter Pernilla Hägglund, är född 1996 och bor tillsammans med min pojkvän i Stockholm men kommer egentligen från Hudiksvall. Jag är diplomerad hästskötare och jobbar just nu på Stall Reje i Knivsta där jag också har min egna häst, fyraåriga Sir Leon. Här får ni läsa om mig, min häst och min vardag som hästskötare. Välkommen!
|