HELT SLUT..

Shit, nu är jag trött. Har varit i stallet 11-16:30, nästan 6 timmar.
Red Exet på banan för en gångs skull. Han var seg men det gick helt ok. Jobbade mest bara med att hitta ett behagligt tempo och bra energi som kunde utvinnas på rätt sätt, vilket gick till slut. Galoppen lät jag vara idag, ville inte börja tjaffsa med honom när jag vet att han har en dålig period nu. Dessutom kan det bli ännu jobbigare med galoppen på en 20x40 bana. Nöjd med skritt- och travarbetet i alla fall! 
Sedan gick jag ut och gick på en minipromenad med Frolle för att han var så himla uppstressad igen. Svante gjorde inte sin uppgift idag... Nej men, han är lugnare om jag ridit honom innan så ska försöka göra det nu. 
Under passet i ridhuset var han däremot superfin! Jag red igenom delar ut FEI Lagtävlan och hela FEI Mästerskap. Inga missar, bara något slarv från min sida. Han ökade skitbra när jag värmde på volt. Tänkte att jag kunde dela med mig av övningen jag gör sedan i ett separat inlägg, så kan ni där ute också öva! Red i ungefär 50 minuter och skrittade av honom i 25 minuter, så han fick varva ner ordentligt. 
 
Nu är jag slut. Men är inte klar än, ska snart ut och göra klart stallet och mocka åt Svante också. Kommer somna snabbt ikväll! 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej! Jag heter Pernilla Hägglund, är född 1996 och bor tillsammans med min pojkvän i Stockholm men kommer egentligen från Hudiksvall. Jag är diplomerad hästskötare och jobbar just nu på Stall Reje i Knivsta där jag också har min egna häst, fyraåriga Sir Leon. Här får ni läsa om mig, min häst och min vardag som hästskötare. Välkommen!
|