HRPK

Kände mig tillräckligt frisk för praktiken i morse, så det blev en dag på HRPK. Släppte ut hästar, mockade, krattade hö och red Frolle på förmiddagen. Alltså den lilla vitprickiga valacken slutar aldrig överraska och glädja mig! Idag bjöd han på fina ökningar och helt otrolig samarbetsvilja. Han var så himla positiv och det kändes i hela kroppen att han älskade det! Så himla kul, och det smittar ju verkligen av sig. Vi fortsatte med bomarbetet i både trav och galopp för att höja kvalitéerna honom, få rundare och större gångarter. Han fattar så himla snabbt och tycker det är tokroligt att rida över bommar. Bästa Frolle ♥ 

Efter att jag lunchat med Frolle som fick låna en utebox red jag Indy som kändes helfin idag. Även hon kändes taggad och positiv på arbete! Sen var det insläpp och jag gjorde i ordning en häst åt Lena som hon skulle trimma lite. Har även gjort lite småfix i sadelkammaren. Mamma kom runt halv fyra och hämtade Frolle och då åkte jag också hem. 
 
Red inte Seth som jag egentligen skulle med tanke på att jag var sjuk igår, så det var dumt att anstränga mig föör mycket. Det är ju mycket häst som man verkligen måste rida, så jag hade ju blivit helt slut.. Men hade gått i helgen så det kan ju vara skönt för honom att slippa mig som tjatar på honom! 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej! Jag heter Pernilla Hägglund, är född 1996 och bor tillsammans med min pojkvän i Stockholm men kommer egentligen från Hudiksvall. Jag är diplomerad hästskötare och jobbar just nu på Stall Reje i Knivsta där jag också har min egna häst, fyraåriga Sir Leon. Här får ni läsa om mig, min häst och min vardag som hästskötare. Välkommen!
|