Torsdag

Hej på er där ute! Precis landat vid skrivbordet efter 10 timmars häst. Trött är bara förnamnet. 
 
Praktiken började med träning för Lena med Frolle. Han satte alla övergångar (som vi jobbade med förra veckan) perfekt, framdelen "sprang inte iväg" utan den hängde på efter att bakbenen började. Kul att han lär sig så himla snabbt! Så vi behövde inte träna så mycket mer på det, utan vi började istället med halt-trav-halt för att plugga in i Frolles hjärna att han ska stå parallellt med benen, inte spreta åt olika håll. Haha. Sedan la vi ut galoppbommar i en solfjäder för att han ska lära sig att liksom lyfta framdelen mer och ta i från bakdelen när man ökar och inte studsar på framdelen. Han gjorde det jättebra och behöll även samma språng efter bommarna och det är så skitbra eftersom det är vad man vill uppnå! Vi gjorde inte så mycket mer än så idag, men det räckte för att både jag och Frolle skulle bli trötta. I morgon ska vi fortsätta på samma arbete. 
 
Resten av praktikdagen har jag ridit ridskolehästen Seth och privatponnyn Lilla My, gjort i ordning en ponny som skulle trimmas och förberett inför helgens dressyrtävlingar. 
 
Nu ska jag strax gå ut och ta in hästarna, äta lite gott kvällsfika och sedan sova! En lika lång dag väntar imorgon :)
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej! Jag heter Pernilla Hägglund, är född 1996 och bor tillsammans med min pojkvän i Stockholm men kommer egentligen från Hudiksvall. Jag är diplomerad hästskötare och jobbar just nu på Stall Reje i Knivsta där jag också har min egna häst, fyraåriga Sir Leon. Här får ni läsa om mig, min häst och min vardag som hästskötare. Välkommen!
|