Lördag

Hallå! 
 
Idag har jag varit upptagen hela dagen! Halv nio till tolv jobbade jag som funktionär på min hemmaklubbs lokala ponnyhoppning. Många söta ekipage fick jag se. Körde epan fram och tillbaka så bara det tog ju sin tid också.. Kom hem strax efter 13 tror jag och då fikade jag en snabbis och sedan gick jag ut och red Frolleboll. Jag fokuserade på öppnor och slutor idag, i alla gångarter. På volt, fyrkantsspår och blandat med volter och skänkelvikningar. Han kändes väldigt fin mot slutet, eftergiven och verkligen igenom sig. Jag red inte så länge, men det räckte för att han skulle bli trött i kropp och knopp. 
In en snabbis och äta tacos med la familia och en vända till i stallet efter det! Nu har jag gjort i ordning mig för att åka till Bergsjö med mamma, pappa, mina systrar, systers pojkvän och min Fredrik. Vi ska åka go cart så det ska bli väldigt skoj! 
 
Vad gör ni en sån här perfekt lördag? :) 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej! Jag heter Pernilla Hägglund, är född 1996 och bor tillsammans med min pojkvän i Stockholm men kommer egentligen från Hudiksvall. Jag är diplomerad hästskötare och jobbar just nu på Stall Reje i Knivsta där jag också har min egna häst, fyraåriga Sir Leon. Här får ni läsa om mig, min häst och min vardag som hästskötare. Välkommen!
|