Torsdagar

Jag vet att jag har sagt det förut, men jag älskar verkligen torsdagar! Jag vet inte varför, men jag blir så mycket aktivare och får mycket gjort på torsdagar. Kanske är det helgpeppen som hoppar fram? Jag vet inte, men skönt är det i alla fall. 
 
Idag har jag tvättat, packat, gjort stallet, ridit Frolle och Exet som fick varsitt lugnare pass idag och skurat Svantes bur. Nu ska vi snart sätta igång grillen, äta gott och sedan ska jag tömköra Buttler. Tänkte ta en cykeltur ikväll också! Kommer ju varken kunna rida eller träna nu när jag ska åka bort så jag kommer väll ha hur mycket energi som helst över så passar på att göra allt nu istället. Det är det enda negativa med att åka bort - att inte kunna rida. Även om det bara är några dagar kommer jag sakna Frolle, Exet och all hästlukt som bara den! 
 
Nu ska jag hjälpa till med maten, vi hörs :) 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej! Jag heter Pernilla Hägglund, är född 1996 och bor tillsammans med min pojkvän i Stockholm men kommer egentligen från Hudiksvall. Jag är diplomerad hästskötare och jobbar just nu på Stall Reje i Knivsta där jag också har min egna häst, fyraåriga Sir Leon. Här får ni läsa om mig, min häst och min vardag som hästskötare. Välkommen!
|