Duktiga grabbar

Frolle var väldigt mjuk och fin redan från början idag. Däremot var han lite för lat och bekväm, han ville gärna lunka på och bara vara. Men jag tjatade på honom och försökte få igång honom! Det blev bättre efter några kvicka övergångar och nya frågor hela tiden. Som sagt så jobbade vi lösgörande - mycket övergångar, varierat volter och rakt spår, öka och minska volten och lite sidvärts. Han gjorde allt kanon. 
 
Leon var också väldigt duktig. Han hade lite svårt att stå stilla på gången från början men det beror förmodligen på överskottsenergi och blåsten. Alla tre var väldigt uppspelta i hagen och sprang som tokar när jag släppte ut dom. Men med tanke på hur mycket det låter i träden och ledningarna är det inte konstigt att dom är på tå. Efter ett tag slappnade han av. Madde kom ut och stod bredvid Leon och höll i honom lite löst för säkerhetens skull. Jag gjorde uppsittningsrörelser, hängde på honom, stod i stigbyglarna och gled ner. Han stod stilla hela tiden och berömdes med morötter. Sen avslutade vi när det gick så bra. 
 
 
Hjälm på! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej! Jag heter Pernilla Hägglund, är född 1996 och bor tillsammans med min pojkvän i Stockholm men kommer egentligen från Hudiksvall. Jag är diplomerad hästskötare och jobbar just nu på Stall Reje i Knivsta där jag också har min egna häst, fyraåriga Sir Leon. Här får ni läsa om mig, min häst och min vardag som hästskötare. Välkommen!
|