Duktiga Leon

Leon var otroligt duktig idag. Först gick jag med honom i ridhuset när 4 andra ekipage var där samtidigt. Han tyckte dom var jätteläskiga och ville inte alls gå i närheten av dom.. Haha! Så vi höll oss en bit bort. 
Sen kom Cissan, longerade honom lite för att rasta av honom och sen började hon hoppa/gå på liten volt/hänga/hoppa upp och ner och sist men inte minst rida. Han var lugn och accepterande och vande sig ganska snabbt med små ridskolehästarna som galopperade på och westernhästen som gjorde konstiga rörelser (enligt Leon). Hon både skrittade och travade lite smått. Han ville dock inte följa spåret riktigt och det vill man att de ska göra innan man börjar trava. Han tappade balansen lite också i övergången till skritt så då stannade han till och drog ner huvudet. Efter några övergångar hittade han balansen och kunde skritta igång direkt från trav. 
 
Vi ska träna på att följa spåret på fyrkanten, övergångar och att stå stilla vid på- och avstigning. Cissan tyckte att han var väldigt fin och känslig. Hon tror han kommer bli jättefin senare i utbildningen med hans steg och känslighet, och det tror ju jag med. Kul att höra från någon som verkligen kan att hon också tror det tycker jag! Nu ska jag rida honom i ett par veckor till och sen väntar några månaders vila för Leons del. 
 
 


Kommentarer
Postat av: emelie

Tips! På söndag utser jag veckans blogg! Var gärna med du också:)

2013-12-26 @ 20:04:28
URL: http://emeliestarrin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej! Jag heter Pernilla Hägglund, är född 1996 och bor tillsammans med min pojkvän i Stockholm men kommer egentligen från Hudiksvall. Jag är diplomerad hästskötare och jobbar just nu på Stall Reje i Knivsta där jag också har min egna häst, fyraåriga Sir Leon. Här får ni läsa om mig, min häst och min vardag som hästskötare. Välkommen!
|