Gohästar

Frolle var helt exalterad över all snö på våran uteritt. Han var så himla pigg och framåt och ville bara galoppera fort hela tiden, men dressyrryttare som jag är ville jag ju träna lite övergångar och enkla byten haha.. Han gjorde det ändå bra som försökte hålla speedet inom sig någorlunda, men innan jag avslutade fick han springa av sig i alla fall. Himla mysig tur på min stjärna ♥
 
Alldeles nyss var jag ute och "aktiverade" Leon. Borstade och gosade lääänge och han måste vara den pussigaste hästen (efter Frolle) jag mött. Han älskar när man pussar honom på sidorna på mulen och när man klappar honom i pannan! När vi gosat en bra stund sadlade jag och hängde på honom. Det gick jättebra och jag kan ställa mig upp i stigelbygeln i princip vanlig fart nu. Provade lägga upp benet på flanken och lite på rumpan men han brydde sig inte. La tyngd i stigbygeln och hängde lite lätt även från höger sida. Kan ju vara bra att lära honom från båda sidor eftersom det kan komma att behövas i framtiden. Otroligt nöjd med honom idag, fina fina Leon! 
 
 


Kommentarer
Postat av: Erica

Jättekul att det går framåt Pillan :D

Svar: Ja det är jättekul! :D
Pernilla Hägglund

2013-12-06 @ 23:11:14
URL: http://ericaschedin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej! Jag heter Pernilla Hägglund, är född 1996 och bor tillsammans med min pojkvän i Stockholm men kommer egentligen från Hudiksvall. Jag är diplomerad hästskötare och jobbar just nu på Stall Reje i Knivsta där jag också har min egna häst, fyraåriga Sir Leon. Här får ni läsa om mig, min häst och min vardag som hästskötare. Välkommen!
|