Mål

Jag fick frågan om vad jag har för mål med Leon. Fick samma fråga i början när jag hade honom och då var det omöjligt att säga eftersom jag inte alls kände honom och han inte var inriden. Nu har jag lärt känna honom en del och jag rider honom lite smått.
 
Han har jättebra förutsättningar för att bli en riktigt duktig häst i framtiden, det tror jag absolut. Han är snabblärd, positiv, på språng och otroligt snäll. Att vara så pass känslig som Leon är en stor fördel. Han är hela tiden med i vad som händer och vill gärna undersöka. Med hans egenskaper tror jag absolut att han och jag kommer gå långt tillsammans! Men med en så pass ung häst kan man inte ha för höga mål. Allt kan hända. Därför har jag inga mål längre fram än 2014 och 2015, resten förblir visioner och drömmar. 
Men jag skulle nog snarare kalla det planer inför de närmaste åren än mål. Resultatmässiga mål är omöjliga att sätta. Jag har aldrig varit med på treårstester eller championat så jag vet liksom inte vad som är "bra" (om någon är mer haj på detta än mig får ni gärna kommentera och berätta lite!) respektive "dåligt". 
Det som jag mest kan kalla mål är att vara med på treårstestet som innefattar löshoppning, visning för hand (exteriör och gångarter i frihet) samt ridprov. Själva målet är att vara med på ridprovet. Det är frivilligt men jag ser det som en självklarhet att Leon ska kunna vara så pass riden då att klara av ridprovet. Om man ska nå prestationsklass och kvala till treårschampionat (som jag såklart vill) är det obligatoriskt.
 
Det mest konkreta målet jag har är att fortsätta lära honom och låta han lära mig, försöka hålla honom skadefri och frisk och bara ha massa skoj. Jag njuter av varje pass jag har med honom, det är så himla roligt allting! 
 
 
 


Kommentarer
Postat av: Sophia Bleckert

Gammelmatten ler och är så nöjd och så glad att Leon hamnade hos dig :-)

2013-12-30 @ 16:59:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej! Jag heter Pernilla Hägglund, är född 1996 och bor tillsammans med min pojkvän i Stockholm men kommer egentligen från Hudiksvall. Jag är diplomerad hästskötare och jobbar just nu på Stall Reje i Knivsta där jag också har min egna häst, fyraåriga Sir Leon. Här får ni läsa om mig, min häst och min vardag som hästskötare. Välkommen!
|