Söndag

 
I morse red jag Leon! Hängde på honom något varv på den lilla volten först, sen satt jag upp och red samma. Efter en stund utökade vi volten och mamma släppte, dock var linan mellan henne och mig och Leon förstås som en säkerhetsgrej. Jag red honom i kanske 5 minuter på ungefär en 10-15 metersvolt i skritt och några steg i trav. Han spände tyckte det var obehagligt dom stegen vi travade så vi lät bli det idag och bara provade rida utan att mamma gick bredvid. Så himla roligt att det gick bra och jag är så stolt över min lilla kille! Nästa gång kanske vi kan prova oss på att trava igen. 
 
Sedan red jag ut på Frolle, en kortis bara. Jag börjar fundera på om han har ont eller problem i sitt vänstra bakben. Han har börjat hota när man ska ta av honom täcket med det benet och vilar det hela tiden. Så har han aldrig gjort förut och han brukar pendla med att vila benen. Jag är tveksam på om det kan ha med hans två sår på bakbenet att göra, men man vet aldrig. Det kan även handla om att han är överansträngd. Jag märker dock inget när jag rider, men jag tycker att det är svårt över huvud taget att känna hälta på bakbenen. Min equiterapeut ska i alla fall komma och kolla honom och laserbehandla så får vi se vad hon säger. Annars åker vi in till kliniken och kollar upp det. Mitt fina hjärta.. ♥
 
 
Sen har jag, mamma och en av mina systrar varit på en julmarknad här i närheten. Det bjöds på glögg och pepparkakor och det var en kvinna som spelade dragspel. Jättemysigt var det! Nu är det stallfix och plugg som gäller resten av kvällen.. 
 
 


Kommentarer
Postat av: Neapocalypse - ・゚♥ ✞ - alternativ blogg & hästblogg ♥

Vad roligt! Håller ni på att rida in honom? :)

Svar: Jajamen :)
Pernilla Hägglund

2013-12-15 @ 17:42:17
URL: http://neapocalypse.blogg.se/
Postat av: Matilda 17 år och rullstolsburen

Va kuul!

Svar: Jaa!
Pernilla Hägglund

2013-12-15 @ 20:50:03
URL: http://skogsrusset.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej! Jag heter Pernilla Hägglund, är född 1996 och bor tillsammans med min pojkvän i Stockholm men kommer egentligen från Hudiksvall. Jag är diplomerad hästskötare och jobbar just nu på Stall Reje i Knivsta där jag också har min egna häst, fyraåriga Sir Leon. Här får ni läsa om mig, min häst och min vardag som hästskötare. Välkommen!
|