21/1-13

Åh, jag älskar torsdagar. Det betyder ju att det är fredag i morgon och då blir allt så mycket enklare!
 
Jag har haft ett samtal med min mentor idag om valen inför tvåan. Jag frågade om man var tvungen att välja specialidrott eller naturvetenskap, eller om man bara kunde göra det som ingår i kursen. Jag har hela tiden trott att man måste välja mellan det, men där trodde jag fel. Så jag ska inte läsa utökat program, utan bara det som behövs så att säga. Då kommer jag kunna lägga ner mer tid på träningar med Frolle de dagar jag slutar tidigt - om schemat kommer se ut som de nuvarande tvåornas. Det känns superbra, och jag känner mig mer taggad till att fortsätta! Vi pratade även lite om praktiken och vi bestämde att jag ska vara på Hästkliniken mars ut och efter påsk är jag två veckor på ridklubben och sen varje måndag till sommarlovet. 
 
Jag hann med ett tidigare tåg hem så hann rida Frolle medan det fortfarande det var ljust. Vi var ute i ca en timme bara då han gick ganska tufft igår. Jag strävade efter en rund, taktmässig och luftig galopp. Han blev så fin i slutet, jag behövde inte göra mycket mer än att gunga med liksom! 
 
Nu tänkte jag försöka blogga lite, har varit himlans dålig på det nu. Ni får gärna kommentera vad ni vill läsa om! 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej! Jag heter Pernilla Hägglund, är född 1996 och bor tillsammans med min pojkvän i Stockholm men kommer egentligen från Hudiksvall. Jag är diplomerad hästskötare och jobbar just nu på Stall Reje i Knivsta där jag också har min egna häst, fyraåriga Sir Leon. Här får ni läsa om mig, min häst och min vardag som hästskötare. Välkommen!
|