HAHA

 
Hur rolig är inte den här bilden?! Men det är samtidigt tragiskt, eftersom det är så himla sant. Många hästägare öser på sina stackars pållar massor av olika täcken, för att dom fryser. När ska vi inse att hästen inte har samma temperaturkänslighet som oss människor.. 
Visste ni till exempel att en häst fryser mer när temperaturen ligger runt nollan än när det är 20-? Så är det faktiskt. Men då ska man självklart inte lägga på flera lager av täcken ändå. Om man ändå påstår sig tro att sin häst fryser är det väll mer värt pengarna att köpa tjockare täcken än flera? Sedan finns det olika sätt man kan göra sin täcken man har tjockare, utan att behöva köpa nya. HÄR kan ni läsa om hur Alexander Zettermans hästskötar Ida täckar sina hästar med hjälp av duntäcken. 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej! Jag heter Pernilla Hägglund, är född 1996 och bor tillsammans med min pojkvän i Stockholm men kommer egentligen från Hudiksvall. Jag är diplomerad hästskötare och jobbar just nu på Stall Reje i Knivsta där jag också har min egna häst, fyraåriga Sir Leon. Här får ni läsa om mig, min häst och min vardag som hästskötare. Välkommen!
|