10/1-13

Halloj! Gud så skönt det var med sovmorgon idag, vaknade strax efter elva. Har käkat en god och nyttig frukost och fotograferat pippifåglarna utanför köksfönstret. Gulligull! Alldeles strax ska jag gå ut och aktivera hästarna. Frolle ska få sig ett lösgörande pass på banan och Exet ska ridas ut. Sedan ska stallet göras i ordning och jag ska göra i ordning klippmaskinen så jag kan klippa Frolle i morgon. Hans päls har blivit ganska tjock och lång nu och han blir så flåsig på träningarna eftersom det är varmt i ridhuset. Tänkte inte klippa benen, det sparar jag till i Mars när det har blivit varmare och tävlingarna närmar sig! 
Annars en ganska lugn dag. 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej! Jag heter Pernilla Hägglund, är född 1996 och bor tillsammans med min pojkvän i Stockholm men kommer egentligen från Hudiksvall. Jag är diplomerad hästskötare och jobbar just nu på Stall Reje i Knivsta där jag också har min egna häst, fyraåriga Sir Leon. Här får ni läsa om mig, min häst och min vardag som hästskötare. Välkommen!
|