Fredag

Hejhej! 
 
Vilken fin dag det är idag! Jag ska hålla i en träning vid 13 och sedan ska jag gå ner till flytbryggan med min syster och sola. På eftermiddagen sen ska jag rida Frolle och Exet, vilka jag tömkörde igår i min nya gjord.
Frolle gick riktigt bra! Jag upprepade det jag och Lena gjort på ridskolan. Det märks att han börjar hajja vad han ska göra och det syns så väl att han tycker det är roligt. Han gjorde väldigt fina öppnor, skänkelvikningar och travökningar trots att jag kände att jag inte nådde riktigt hela vägen för att få den power jag vill ha.
Exet kändes lite upp i varv och blev lite stressad när jag tömkörde på fyrkantsspåret. Det blev visserligen bättre efter en stund men han var hela tiden lite jalur på vad som hände och ville inte släppa till. Han gick relativt bra på volten men tog inte mina framåtdrivande hjälper över huvud taget så jag ska nog ha med mig longerpisken nästa gång jag tömkör honom så jag får lite mer påskjut. Just nu känns det som att det kommer ta ett tag att få honom att finna sig i att bli tömkörd på det här viset med den här inspänningen, men om jag känner Exet rätt kommer det gå bra så länge jag inte stressar eller blir upprörd över att han inte förstår. 
 
Nu ska jag packa lite. Jag åker till Gävle i morgon till två av mina saknade girls, Johanna och Linnéa (Kolmis och Lilo). Har inte träffat dom sedan avslutningen så det ska bli riktigt roligt och vi har så galet mycket att prata ikapp om, längtar! 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej! Jag heter Pernilla Hägglund, är född 1996 och bor tillsammans med min pojkvän i Stockholm men kommer egentligen från Hudiksvall. Jag är diplomerad hästskötare och jobbar just nu på Stall Reje i Knivsta där jag också har min egna häst, fyraåriga Sir Leon. Här får ni läsa om mig, min häst och min vardag som hästskötare. Välkommen!
|