Onsdag

Halloj!
 
Idag är det full rulle för mig, eller nästan i alla fall. Hästarna ska få byta hage till sin vinterhage, just för att hagen dom går i nu är praktiskt taget slut på gräs. Frolle går i vinterhagen när jag rider på Exet och stannar alltid utanför den påväg till sommarhagen som för att säga "här vill jag ju gå Pernilla" haha. Så jag ska släppa dom där och dra över vattnet. Sedan tänkte jag klippa gräsmattan. Det är ju soligt så då kan jag ju bli lite brun samtidigt! Efter det är det hästbiten kvar - Frolle ska ridas ut på hacket, Exet ska ridas, Buttler ska tömköras och stallet ska fixas. Det låter ändå som att jag kommer ha något att göra hela dagen, eller hur? Bäst jag sätter fart! 
 
 
Förresten, vad roligt det är med provokation - right? ;) 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej! Jag heter Pernilla Hägglund, är född 1996 och bor tillsammans med min pojkvän i Stockholm men kommer egentligen från Hudiksvall. Jag är diplomerad hästskötare och jobbar just nu på Stall Reje i Knivsta där jag också har min egna häst, fyraåriga Sir Leon. Här får ni läsa om mig, min häst och min vardag som hästskötare. Välkommen!
|