Skäms

Dålig bloggare jag är.. Allvarligt! Lovade er att skriva om träningspasset i tisdags, så här kommer det :) 
 
Jag tränade för Lena i tisdags på Ericas ridtravare Buttler, som ni vet att jag ofta tömkör/rider på hemmaplan och ska tävla honom senare i augusti. Han hade aldrig förut varit på ridskolan, tränat för Lena och är ganska ny på det här hela köret. Tanken var att få Lenas syn på honom och dessutom var det bra för mig att känna på honom på en annan plats än hemma, bland annat folk, andra hästar och i en helt ny miljö. Lena tyckte att han såg maffig ut i alla fall och hon berömde honom endast. Vi red först i skritt, gjorde lite volter och skänkelvikningar och strävade efter jämna steg och en högre form - likaså i traven. Hon sa även att jag skulle rida honom fram lite mer för att få lite mer studs i traven vilket även gjorde att jag fick ett helt annat sug på bettet och en mer stadig nacke. Vi galopperade också vilket gick helt ok i vänster men i höger vet jag inte alls riktigt vad som hände. Jag tror jag blev för mesig och inte vågade pusha igång honom tillräckligt, han behöver liksom kickas igång för att få in gunget. Han har ju galopperat både på fyrkantsspår och på volt hemma så jag förstår inte riktigt vad som hände. Men nu ska vi träna träna träna innan jag ska starta honom senare i Augusti! Det ska bli superkul :) 
 
 
Jag och Buttler efter passet utanför ridhuset. 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej! Jag heter Pernilla Hägglund, är född 1996 och bor tillsammans med min pojkvän i Stockholm men kommer egentligen från Hudiksvall. Jag är diplomerad hästskötare och jobbar just nu på Stall Reje i Knivsta där jag också har min egna häst, fyraåriga Sir Leon. Här får ni läsa om mig, min häst och min vardag som hästskötare. Välkommen!
|