Tömkörning

Har precis kommit hem från ridskolan. Idag tömkörde jag Frolle under coaching från Lena. Jag har ju aldrig tömkört "riktigt" innan, utan bara lekt runt lite på banan hemma kan man säga. Nu har Lena tömkört Frolle några gånger för att kolla om det är ett alternativt träningssätt för att få honom att prestera bättre, vilket vi verkligen tror att det är! På bara några gånger har hans travlängningar blivit mycket mycket bättre, så pass bra att jag fick en sjua i söndagens LA:P1 i Gripen. Men eftersom jag inte har möjlighet att komma in så ofta för att Lena ska tömköra har hon nu lagt tömmarna i mina händer och lärt mig! 
 
Jag kan säga såhär: helvete vilka snygga löparben jag kommer få! Jag ska inte bara tömköra på volt utan också på fyrkantsspåret medan Frolle ska gå i ökad trav, vilket är otroligt jobbigt kan jag säga. Svetten rann på mig idag, det har det inte gjort en enda gång under mina kondition- och styrkepass. Fattar ni?? 
I alla fall så gick Frolle riktigt bra. Jag fattar rätt snabbt och kunde se med ögat själv vad som behövdes efter en stund, sen gick det nästan som en dans. Ibland failade vi dock, haha! Men jäklar vilken ökning jag fick honom att göra under en långsida. Hoppas mamma fick med det på film, för då ska jag visa er! 
 
Otroligt nöjd och glad över all beröm Lena överöste mig, över mig själv och såklart över min prins. 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej! Jag heter Pernilla Hägglund, är född 1996 och bor tillsammans med min pojkvän i Stockholm men kommer egentligen från Hudiksvall. Jag är diplomerad hästskötare och jobbar just nu på Stall Reje i Knivsta där jag också har min egna häst, fyraåriga Sir Leon. Här får ni läsa om mig, min häst och min vardag som hästskötare. Välkommen!
|