Galopp

Provade nya funktionen på Instagram under en galopp på Frolle. Roligt att det finns nu, men tråkigt att dom härmat Vine.. (Testar om det funkar att dela det här, annars kan ni klicka er in till filmen i vänsterspalten här på bloggen!)
 
 
Frolle kändes fin. Traven var avslappnad och lättpåverkad, likaså galoppen. Jag tog med spöet under turen idag, som jag lämnat hemma senaste veckan för att jag kände att jag behövde bli mer aktiv i skänklar och inte överanvända framåtdrivande hjälper. Tycker det har funkat bra och jag försökte fortsätta tänka på att bara peta med spöet om jag inte fick den reaktion jag ville ha, typ som om han inte riktigt lyssnade på sidförande petade jag på inner bakben samtidigt som jag stärkte skänkeln. Flyttade honom lite fram och tillbaka över vägen i skänkelvikning och sluta i trav och galopp för att lösgöra honom. Duktig ponnyskrutt! 
 

Exet kändes också fin, han satt fast lite i höger sidan så jag fick jobba loss honom ordentligt med övergångar och skänkelvikningar. Det blev bättre mot mitten och då satte jag igång med lite galopp som var riktigt bra idag! Jag lättade lite från sadeln och tog fram skänkeln någon centimeter mot armbågen för att kittla honom där och hjälpa till med takten. Han tyckte det var superkul ute idag! 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej! Jag heter Pernilla Hägglund, är född 1996 och bor tillsammans med min pojkvän i Stockholm men kommer egentligen från Hudiksvall. Jag är diplomerad hästskötare och jobbar just nu på Stall Reje i Knivsta där jag också har min egna häst, fyraåriga Sir Leon. Här får ni läsa om mig, min häst och min vardag som hästskötare. Välkommen!
|