I L♥VE INTERNET

Haha, ja, det gör jag verkligen! Liksom, allt finns här. Om man funderar över något knappar man in något relaterat ord på google så kommer det upp säkert hundratals sidor proppat med det man sökte efter. Hur bra är inte det, egentligen? 
 
Eftersom jag och Frolle är lite dipp just nu så kände jag för att söka reda på lite lösgörande övningar och fick upp massor av olika övningar! Med bommar, utan bommar, sidvärts, olika volter osv. Egentligen är det inte så svårt att "komma på" egna lösgörande övningar eftersom det är variation i böjning, tvärning, tempo och takt som får hästen lösgjord. Men ibland behöver man en liten knuff framåt och få lite idéer från andra, och då är ju internet the best
 
Dessa två veckor som är kvar innan vi åker till Gripens ponnydressyrmeeting ska vi fokusera på lösgjordhet hemma. Jag ska prova att nästan bara tänka på det men samtidigt checka av programdelar på ett smidigt sätt, som nästan inte märks liksom. Ska ju självklart in och träna för Lena och då är det programtrim samt lite tips och trix. Tänkte att jag skulle höra med min equiterapeut också om hon har tid att komma ut till veckan och gå igenom honom igen. Det känns som en bra idé att göra på det sättet och jag hoppas Frolle känner lika! Idag ska vi rida på en uteritt och lösgöra samtidigt som vi släpper lite på kraven. 
 
 


Kommentarer
Postat av: Tova ♥

Otroligt fin bild, vacker häst! :D

Svar: Tack så jättemycket! :D
Pernilla Hägglund

2013-06-13 @ 12:36:58
URL: http://fiholmryttare.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej! Jag heter Pernilla Hägglund, är född 1996 och bor tillsammans med min pojkvän i Stockholm men kommer egentligen från Hudiksvall. Jag är diplomerad hästskötare och jobbar just nu på Stall Reje i Knivsta där jag också har min egna häst, fyraåriga Sir Leon. Här får ni läsa om mig, min häst och min vardag som hästskötare. Välkommen!
|