Lång dag

HEJ! Shit vilken lång dag det varit idag, har hunnit med så mycket känns det som. 
 
Var ju hundvakt åt Indra i några timmar på morgonen. Vi gick på en promenad ner till sjön och badade, eller ja, hon badade och jag gick i till knäna. Sedan har hon varit med i stallet medan jag mockade och packade hö. Hon vågade inte riktigt gå in dock, så hon fick ligga och vänta ute på "plattan" utanför stalldörrarna. 
 
 
Sen har jag såklart ridit. Verkar som att jag och Frolle kommit in i en "stragglingperiod". Det är riktigt kämpigt och jag blir bara irriterad. Men jag försöker verkligen hålla mig positiv och inte låta något gå ut över Frolle eller Exet. Idag kändes han dock ganska okej, lite ouppmärksam och loj men i galopparbetet blev han ganska stadig till slut och jag kände att jag hade honom bra mellan hjälperna och kunde rida honom bättre med sätet. Då avslutade jag, efter ca 1 timme och en kvarts trim.. 
 
Nu på eftermiddagen har jag jobbat lite. Kört hem balar med vår praktikant som sällskap! Dock blev det lite problemas.. Precis när jag överlät körningen åt henne "kolliderar" vi med en bil på byvägen. Inget superallvarligt men så himla typiskt att det skulle hända.. Som tur var kom ingen till skada i alla fall, bara det att jag blev chockad! Tog en cykeltur sen för att "landa" lite eller vad man ska säga. Det var skönt :) 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej! Jag heter Pernilla Hägglund, är född 1996 och bor tillsammans med min pojkvän i Stockholm men kommer egentligen från Hudiksvall. Jag är diplomerad hästskötare och jobbar just nu på Stall Reje i Knivsta där jag också har min egna häst, fyraåriga Sir Leon. Här får ni läsa om mig, min häst och min vardag som hästskötare. Välkommen!
|