Min häst ÄR bäst

Hemskt ledsen över att jag inte uppdaterat er live från Strängnäs men det har varit fullt upp och det har hänt så otroligt mycket roligt! 
 
Nya personbästan i 3/3 av klasser, en vinst och år 2013's mål är AVKLARAT. Man kan lugnt säga att detta har varit min och Frolles bästa helg hittills! 
 
Fredag: 62,094 i FEI Lagtävlan. Nytt personbästa trots en ganska dålig känsla under ritten. Vi var båda två lite okoncentrerade vilket berodde på en stressad framridning. Jag fick honom inte alls tillräckligt lösgjord vilket märktes av i programmet. 
 
Lördag: 64,512% i FEI Mästerskap!! Nytt personbästa och vi nådde detta års mål, helt otroligt. Det kändes skitbra, han ökade och belönades till och med med 6,5 poäng på några. Alla enkla byten satt och det var så himla roligt att rida! Kanonritt från både min och Frolles sida. 
 
Söndag: 69,47% i LA:P1 (nytt personbästa) VINST och 62,195% i FEI Mästerskap. Han kändes super i LA:P1 men tyvärr kom det en fluga in i örat på Frolle precis innan startsignal så vi fick lite störningar då och då under programmet, som under en galoppserpenting där jag fick 7,5 men skulle säkert fått 8-8,5 om han inte ruskat på huvudet. Vi fick en 7:a på vår sista ökning, vilket verkligen är helt otroligt! Flera stycken 8:or fick vi också. 
Framridningen till mästerskap kändes kanon, han var så himla lätt och det flöt på väldigt bra. Dock var jag väldigt tröttis och det märktes i programmet. Jag orkade inte rida honom fram i handen riktigt så det blev liksom lite tamt och blygsamt, även fast jag gjorde allt jag kunde. Men jag är nöjd med Frolle! 
 
Vi har minst sagt haft en riktigt grym helg. Nu ska vi ladda om inför Vännäs och Norrlandmästerskapen i Augusti och sätta upp nya mål. Spännande! 
 
 


Kommentarer
Postat av: Matilda

Så grymt jäva duktiga ni är!

Svar: Åh tack! :D
Pernilla Hägglund

2013-07-01 @ 18:54:06
URL: http://skogsrusset.blogg.se
Postat av: Erica

åh gud vad härligt att höra, Grattis :D

Svar: Tack! :D
Pernilla Hägglund

2013-07-01 @ 19:37:16
URL: http://ericaschedin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej! Jag heter Pernilla Hägglund, är född 1996 och bor tillsammans med min pojkvän i Stockholm men kommer egentligen från Hudiksvall. Jag är diplomerad hästskötare och jobbar just nu på Stall Reje i Knivsta där jag också har min egna häst, fyraåriga Sir Leon. Här får ni läsa om mig, min häst och min vardag som hästskötare. Välkommen!
|