24/3-13

Tjaaabba! 
 
Trodde jag skulle vakna runt sju idag också så jag kunde rida nu på morgonen, men det gjordej jag inte. Så nu väntar jag på att Erica och Buttler ska komma över för att tränas. Därefter ska jag rida mina egna i vårsolen - härligt. 
Jag gillar verkligen att hålla i träningar, även om jag inte gjort det för så många ännu eftersom det är svårt för mig att hitta luckor och dessutom är jag ju inte utbildad. Förut tyckte jag det var himlans svårt att sätta ord på hur man ska göra, men övning ger färdighet. Numera tänker jag inte så mycket utan pratar bara rätt ut och då hamnar dom rätta orden på plats automatiskt. Jag försöker se detaljerna i ekipaget, lite i 3D och se vad som ska göras för att nå utveckling. Det tycker jag ändå att jag lyckas med, eftersom Erica och Buttler i det här fallet utvecklas hela tiden och vi kan öka kraven lite för varje gång. Det är som en bekräftelse på att jag från marken har sett rätt saker. Det här är något jag absolut vill fortsätta med, eftersom det på ett sätt stärker mig mentalt kan man säga. Det är viktigt att man kan sätta ord på känslor, minnas hur det har gått och därefter kan analysera vad man kan göra för att få det bättre resultatet och vad som är sämre. Det är riktigt roligt i alla fall! 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej! Jag heter Pernilla Hägglund, är född 1996 och bor tillsammans med min pojkvän i Stockholm men kommer egentligen från Hudiksvall. Jag är diplomerad hästskötare och jobbar just nu på Stall Reje i Knivsta där jag också har min egna häst, fyraåriga Sir Leon. Här får ni läsa om mig, min häst och min vardag som hästskötare. Välkommen!
|