DAGENS KLASSER

Gud vad han spände sig i LA:1 idag. Han var ovanligt tittig och det blev inte bättre av att en fotograf gömde sig bakom sargen och hade en kamera som klickade 100ggr/s. Men det blev säkert fina bilder med snyggfrolle som motiv ;) Han blev liksom lite hoppig och frånkopplad så missarna, tycker jag, är ganska tydliga. Och det som domaren kommenterade är jag väl medveten om. Vi fick 64,868% här, som jag tycker är den procent vi förtjänade i det här programmet men det räckte till en 1:a placering. Kul kul! 
 
I andra klassen, LA:P1, som var mindre än en timma från min första start gick det bättre. Han gick mycket mer avslappnat men ibland spände han till sig även här. Öppnorna blev lite vingliga och lite väl raka, men om jag hade böjt honom mer kändes det som att han skulle sticka in till mitten så jag lät helt enkelt bli. Slutorna tyckte jag kändes helt okej, rumpan kom före i början på högerslutan vilket drog ner med 1 poäng och i vänsterslutan blev han markbunden så även det drog ner lite. Galoppdelarna tyckte jag kändes kanon! Domaren påpekade och återkom till att han var lite låg i formen. Men det gjorde jag faktiskt med flit. Han blir lite springigare och spändare om man tar upp honom mer när han redan är lite på hugget, så då safeade jag lite men gillade inte domaren, tyvärr ;) Vi fick en 3:a på ett enkelt byte också, hehe. Det blev ett missförstånd så han gick ner till trav nästan vid hörnbokstaven och jag försökte få honom att fortsätta men då var det för sent. Så det blev några meter trav innan jag fick honom att skritta och fatta ny galopp. Det var ju verkligen typiskt, annars hade vi nog kunna fått den till en 7:a. Aja, inte mycket man kan göra nu! Här fick vi 61,711% som gjorde att vi åkte hem med två vinster idag. 
 
Procenten är inget att skryta med eftersom jag vet att vi kan bättre. Men jag är ändå supernöjd med Frolle! Det var kanonkul att tävla idag, och det är ju så det ska vara. 
 
 
Goaste grabben! 


Kommentarer
Postat av: levinolivia.blogg.se

Jätte fin blogg!
Kolla gärna min blogg :)

Svar: Tack så jättemycket!
Pernilla Hägglund

2013-03-19 @ 17:54:47
URL: http://levinolivia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej! Jag heter Pernilla Hägglund, är född 1996 och bor tillsammans med min pojkvän i Stockholm men kommer egentligen från Hudiksvall. Jag är diplomerad hästskötare och jobbar just nu på Stall Reje i Knivsta där jag också har min egna häst, fyraåriga Sir Leon. Här får ni läsa om mig, min häst och min vardag som hästskötare. Välkommen!
|