Kommentarer
Postat av: Anonym

Du låter ju inte ponnyn skritta i enkla bytena...

Svar: Enkla bytet efter serpentingbågarna i vänster galopp blev det ett missförstånd, som man kan se sätter jag mig tillbaka tidigare men jag släpper efter på handen, vilket inte är som jag vanligtvis brukar göra för att förbereda inför ett enkelt byte. Därför blev det något "skrittrav" liknande och han blev öppen i formen. Om jag då bryter av ner till skritt blir Frolle spänd som en fiolsträng då han förstår med en gång att han gjort fel, så då är det bästa att bara fatta ny galopp och försöka igen i nästa enkla byte.
Frolle har alltid haft svårt för att rida in på medellinjen i galopp och göra halt/ett enkelt byte. Han vill gärna dra på medan det är rakt och bättre blir det inte av att det är en ökning alldeles innan man går in. Där brukar jag få sätta tillbaka honom ganska mycket innan åttametersvolten och han blir tokig på mig som inte låter honom fara iväg, så volten blir ju först och främst asknäpp och enkla bytet i den här filmen blev faktiskt ganska okej. Lite vingligt men han skrittade i alla fall. Det sista vinglar han lite men han går ner till skritt, kanske inte lika lugnt som man skulle önskat men han skrittar i alla fall.

Tack för din kommentar! Men fråga gärna nästa gång varför han springer istället för skrittar innan du anklagar mig för att inte göra riktigt i ett moment, då det finns anledningar till varför det blir som det blir och varför jag gör som jag gör :)
Pernilla Hägglund

2013-03-19 @ 19:38:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej! Jag heter Pernilla Hägglund, är född 1996 och bor tillsammans med min pojkvän i Stockholm men kommer egentligen från Hudiksvall. Jag är diplomerad hästskötare och jobbar just nu på Stall Reje i Knivsta där jag också har min egna häst, fyraåriga Sir Leon. Här får ni läsa om mig, min häst och min vardag som hästskötare. Välkommen!
|