ONSDAG // BÅDA HÄSTARNA RIDNA

Hejsan! 
 
Idag slutade jag vid två, så jag kommer hem ungefär 2 timmar tidigare än vanligtvis. Så jag hann rida båda Frolle och Exet idag, skönt! Frolle var superladdad och exploderade uppför en backe idag, haha. Det var bara att hålla i manen och klamra sig fast. Jag red dessutom barbacka, men det brukar jag i och för sig göra ganska ofta.. Aja, han blev också tokrädd för en traktor som brummade förbi. Tvärvände och hoppade på stället. Förstår inte hur han kan vara rädd för traktorer när han ser, hör och går förbi dom hemma varjde dag? Knäppisponnyn ♥
Exet fick gå ungefär samma sväng som Frolle, lite kortare för att jag inte ville vara borta så länge i fall att Frolle skulle stressa upp sig i stallet. Men han var jättelugn när vi kom tillbaka och hade nästan inte rört om något i boxen alls, så Svante har nog hjälpt ändå! :) Exet kändes i alla fall fin i traven och skritten, men galoppen vart det bara pannkaka av. Går inte att göra så mycket när han har sina dåliga galoppdagar, utan det är bara att försöka hjälpa honom att hitta takten själv genom att ställa sig upp i tvåpunkt och kittla honom lite vid armbågarna med skänklarna och ha en stilla hand. Det brukar hjälpa lite i alla fall, men mer än så går det inte.. 
 
Nu ska jag skriva lite mer på mitt tal. Vi har muntliga nationella på fredag och ska hålla i ett tal på 4 minuter om framtiden. Jag har valt att skriva om miljön, för att vi typ redan har jobbat med det förr. Gör det liksom lite enkelt för mig, hehehehe... Okej, men jag måste erkänna att nu när jag väl kommit igång blir det ganska bra! Hoppas min tuffa svenskalärare håller med mig där.. ;) 
 
 
Är det något ni vill läsa om såhär på kvällningen? Lämna i så fall en kommentar!


Kommentarer
Postat av: matilda

Haha såg att han blev lite stressad, trodde nästan du skulle ramla av. xD

Svar: Hahaha, ja, men jag är van! Han gör så när man möter lastbilar eller bilar med släp också...
Pernilla Hägglund

2013-03-20 @ 22:17:21
URL: http://skogsrusset.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej! Jag heter Pernilla Hägglund, är född 1996 och bor tillsammans med min pojkvän i Stockholm men kommer egentligen från Hudiksvall. Jag är diplomerad hästskötare och jobbar just nu på Stall Reje i Knivsta där jag också har min egna häst, fyraåriga Sir Leon. Här får ni läsa om mig, min häst och min vardag som hästskötare. Välkommen!
|