Frollisbollis ♥

Jag älskar ju verkligen den här prickiga ponnyn, från öronspets till stråle! Only a pony, but just so special ♥
 
Vi red lite lösgörande arbete på banan idag - volter, sidvärts, serpentinbågar, övergångar och tempoväxlingar. Det har varit himlans varmt idag så jag trodde Frolle skulle vara lite tröttis, men han var faktiskt ganska pigg och var superfin att rida. Jag ställde inte några jättekrav på honom men var noggrann med varenda liten hjälp att han skulle svara och tänkte på de tips jag fick av Fredrik i tisdags. Han var mjuk och rörlig, kände inga speciella spänningar. Ska nog köra ett lite mer komplicerat pass imorgon med programdelar och rida honom i tävlingsform osv. Ska bli roligt! 
 
Vad ska man säga? So freaking beatuiful. 
 


Kommentarer
Postat av: Ponnydressyr - Nathalie

Härliga bilder :)

Svar: Tack! :D
Pernilla Hägglund

2013-05-17 @ 23:30:37
URL: http://ponnydressyr.se
Postat av: Emilia

Vad har du för sadel?? Den ser jätteskön ut och jag måste köpa en ny till min häst. :)
Superbra blogg förresten!! :)

Svar: Hejhej! Jag har en Wintec Isabell Werth med luftpanelsystem och är i syntetmaterial. Skön är den verkligen och man hamnar i rätt position! Dessutom kan man byta järn för att den ska passa hästen så bra som möjligt. Den går loss på runt 10-15000 som ny tror jag, men jag köpte min begagnad för ungefär 6000. Hoppas ni hittar rätt, men ha inte för bråttom att köpa utan var noga med att prova ut en som passar både hästen och dig först! :)
Tack så jättemycket!
Pernilla Hägglund

2013-05-21 @ 09:52:32
URL: http://emiliasteffansson.horseworld.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej! Jag heter Pernilla Hägglund, är född 1996 och bor tillsammans med min pojkvän i Stockholm men kommer egentligen från Hudiksvall. Jag är diplomerad hästskötare och jobbar just nu på Stall Reje i Knivsta där jag också har min egna häst, fyraåriga Sir Leon. Här får ni läsa om mig, min häst och min vardag som hästskötare. Välkommen!
|