HEJ

Heeeeej! 
 
Jag har varit så upptagen att jag inte hunnit med datorn över huvud taget igår och nu på dagen. Gjorde stallet på morgonen igår, sen var jag ute på en pw med Jennie i över 1,5 timme. Åt middag och fräschade till mig, åkte in en sväng till Konsum och handlade massor av frukt och grönt som jag, Jennie och Erica senare på kvällen käkade till en film. Det blev ganska sent så jag gick och la mig direkt när jag kom hem. Idag har jag inte gjort annat än att beställt lite grejer från Hööks och sedan varit ute i stallet. 
 
Frolle var så jäkla fin idag. Han sprudlade av energi och ville verkligen samarbeta! Red på hacket vilket jag förvånansvärt bra. Han brukar vilja dyka med huvudet och dra iväg, vilket han visserligen försökte med när jag avslutade honom i trav idag men annars var han verkligen superduktig. Jag kunde samla och öka galoppsprången och traven med jättesmå hjälper och kunde mer eller mindre bara följa med och rida takten. När jag egentligen tänkte avsluta honom och rida hemåt kände jag att han hade så himla mycket energi kvar så jag tog några snabba galopper på en sandväg i skogen. Både Frolle och jag tyckte det var superkul och han sträckte ut sig ordentligt! 
 
 
Fruktsallad med smält vit choklad! Mmm... ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej! Jag heter Pernilla Hägglund, är född 1996 och bor tillsammans med min pojkvän i Stockholm men kommer egentligen från Hudiksvall. Jag är diplomerad hästskötare och jobbar just nu på Stall Reje i Knivsta där jag också har min egna häst, fyraåriga Sir Leon. Här får ni läsa om mig, min häst och min vardag som hästskötare. Välkommen!
|