Stallkatter

Vi har 3 katter på gården.
 
Peo är vår äldsta som funnits hos oss i säkert 8-10 år snart. Jag köpte honom för mina egna pengar och om jag minns rätt så var det 50st enkronor, haha. Han börjar bli lite med åren alltså, men det märks verkligen inte! Han är verkligen världens goaste katt, kan ligga i mitt knä i timmar om han så får för mig. Om man gå utanför dörren och ropar kommer han alltid som ett startskott. Han gör mig alltid sällskap i stallet. T.ex. idag när jag kom ner satt han ute på åkern och lekte med en råtta, men så fort han såg mig släppte han det höll på med och kom galopperandes till mig. Sedan stannar han hela tiden medan jag tar hand om hästarna, ligger utanför på stallplanen eller gosar ner sig i höet. Favoriten är dock på täckena i sadelkammaren! När jag går upp följer han med, vill gärna bli buren så han kan pussas lite på vägen. Om inte så går han alltid mellan benen på en eller tätt intill på sidan. Bästa underbaraste Peo ♥ 
 
  
 
  
 
Sedan har vi Rambo och Rocky, bröderna. Dom har också varit hos oss några år nu, men Peo har fortfarande lite svårt för dom små som tror dom kan allt, haha. Rambo är helsvart och har extremt mycket päls som han inte alls kan hålla reda på. Han är inte så fräsch alls om jag vara ärlig, haha. Om man klappar honom för länge kan han bli lite aggressiv och bitas. Han kan sätta klorna i en ganska hårt också, men det gör han inte med flit. Annars är han helgo, supernyfiken och vill gärna gosa en stund. Ganska klumpig är han också, haha! 
 
Rocky är våran lilla boxare med tre vita boxningstassar. Han är ganska skygg av sig till en början och är inte hemma så ofta. Men när han väl kommer hem är han gärna med nere i stallet och väntar på mig han med. Han kisar alltid med ögonen som om han tycker det är för ljust ute. Han hoppar gärna för att stryka sig högre upp mot benen och vill gärna att man ska ta honom lite på svansen innan man börjar klappa honom. Om han är på riktigt goshumör brukar han hoppa upp på låret om man sätter sig på huk och lägger sig till rätta där, eller så hoppar han upp på axlarna och sätter sig i nacken på en. Peo är hans "kung" om man säger så, han är liksom lite rädd för honom men vill samtidigt stryka sig mot honom. Rambo och Rocky är bra kompisar! ♥
 
    
 
   
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej! Jag heter Pernilla Hägglund, är född 1996 och bor tillsammans med min pojkvän i Stockholm men kommer egentligen från Hudiksvall. Jag är diplomerad hästskötare och jobbar just nu på Stall Reje i Knivsta där jag också har min egna häst, fyraåriga Sir Leon. Här får ni läsa om mig, min häst och min vardag som hästskötare. Välkommen!
|