Halvhalt

Dagens träning för Lena bestod av halvhalter, halvhalter och halvhalter. Hon och hennes dotter var på en träning för Sune Hansen i helgen och då jobbade dom bara med sånt hela passet - basic men ack så nyttigt. 
Jag red på en volt, red lite framåt och samlade sedan upp honom. Hela tiden gjorde jag halvhalter, olika starka beroende på hur mycket tillbaka jag ville ha honom. Han ville gärna glida ut med bogarna i båda varven så jag fick verkligen jobba med att få dom på plats samtidigt som han skulle runda sig ganska mycket runt skänkeln. Han blev otroligt bra och jag ska absolut fortsätta tänka mer på detta i vardagsarbetet - det är ju otroligt nyttigt för mellan- och ökade gångarterna att kunna få fram och tillbaka honom. 


Jag och Leon var ute på promenad i morse innan praktiken. Vi stötte på bitande soptunnor och extremt farliga hundar ;) Han blev så rädd att han försökte vända sig, sticka iväg och resa sig men jag vägrade låta honom göra något så jag blåhöll och stod kvar tills han lugnat sig. Sen gjorde han väldigt fin passage och då kan ju bara låta honom hålla på, för han har ju fina knän måste jag säga! ;) 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej! Jag heter Pernilla Hägglund, är född 1996 och bor tillsammans med min pojkvän i Stockholm men kommer egentligen från Hudiksvall. Jag är diplomerad hästskötare och jobbar just nu på Stall Reje i Knivsta där jag också har min egna häst, fyraåriga Sir Leon. Här får ni läsa om mig, min häst och min vardag som hästskötare. Välkommen!
|